Виконком затвердив Концепцію розвитку електромобільності м. Львова

Сьогодні на засіданні виконавчого комітету прийняли рішення «Про затвердження Концепції розвитку електромобільності м. Львова». Як зазначили під час розгляду питання, на основі Концепції будуть напрацьовані окремі Програми по різних напрямках, які також будуть винесені на розгляд міської ради.

фото: Олександр Мазуренко
Фото: Олександр Мазуренко

Концепцію розвитку електромобільності м. Львова затверджено з метою покращення ситуації із забрудненням повітря м. Львова, зменшення шумового навантаження, залучення інвестицій на проекти з електромобільності та зниження використання транспортних засобів на двигунах внутрішнього згорання.

На підставі цієї Концепції буде ще розроблена та подана на розгляд міської ради програма розвитку електромобільності м. Львова.

«Львівська міська рада спільно з громадською організацією «Екологічні ініціативи», з експертами у сфері електромобільності напрацювали концепцію розвитку електромобільності. За даними Сервісного центру МВС у Львівській області, у Львові зареєстровано 90 електромобілів, 80 автомобілів з гібридною установкою. Ця Концепція покликана розвивати Львів як місто з максимальним використанням інноваційних технологій. Основний акцент – на розвиток комунального транспорту, мережі заправних станцій тощо.

На основі цієї Концепції будуть створені спеціальні програми. Концепція є основою для подальшої роботи і створення програм, де ми можемо конкретно прописати цілі і завдання, які ми хочемо досягти», - розповів Назар Куровець, заступник начальника управління інформаційних технологій.

«Ми проговорювали цю Концепцію в багатьох середовищах. Була обрана поетапність роботи, щоб визначити базові показники, пріоритетність і після цього на кожен з коефіцієнтів буде розроблена програма, яка також буде максимально обговорюватись в різних середовищах», - додав Андрій Москаленко, заступник міського голови з питань розвитку.

«Ми планували створити робочу групу, де би входили експерти, мешканці, громадськість, представники Львівської міської ради, науковці, люди, яким цікаво. Завдання цієї групи – координувати впровадження цієї концепції», - додав Назар Куровець.

«Тут мова йде про синергію та співпрацю. Кожен має брати на себе частину зобов’язань, тому ми навмисне розділяємо відповідальність», - уточнив Андрій Москаленко.

Довідка

Станом на квітень 2017 року згідно з даними Регіонального сервісного центру МВС у Львівській області на обліку у м. Львові перебувало 90 електромобілів та 80 автомобілів із гібридним силовим агрегатом, у області – 46 електромобілів та 48 автомобілів із гібридним силовим агрегатом відповідно. За даними сайту https://www.plugshare.com у публічному доступі у місті знаходиться 16 зарядних станцій для електромобілів, ще 23 зарядні станції експлуатуються на комерційних засадах. Всі вони перебувають у власності комерційних організацій та використовуються як маркетинговий засіб для залучення клієнтів. Загальна кількість електромобілів в Україні на квітень 2017 року складала 2329 одиниць, зарядних станцій – 577 одиниць. Для порівняння, кількість електромобілів у Штутгарті (Німеччина, 610 тис. мешканців) складає 937 одиниць та зарядних станцій – 320 одиниць, у Осло (Норвегія, 650 тис. мешканців) кількість електромобілів складає 580 одиниць, а кількість зарядних станцій – 1200 одиниць.

Нижче наведено деякі приклади стимулювання розвитку електромобільності місцевими адміністраціями:

Лондон та Стокгольм – в’їзд до центру міста платний, проте електромобілі звільнені від такої плати.

Амстердам – виділені паркувальні місця та пріоритетні права на паркування для електричних транспортних засобів.

Осло – понад 1000 зарядних станцій, які знаходяться у власності міста, передбачені субсидії на встановлення нових зарядних станцій, безкоштовне паркування електромобілів на усіх паркінгах у будь-якій частині міста.

Манчестер – міська мережа зарядних станцій без оплати за паркування та заряджання електромобілів.

Мадрид – електромобілям дозволено в’їзд у спеціальні “Пріоритетні зони“ де іншим транспортним засобам необхідні дозволи; електромобілі безкоштовно паркуються та не мають часових обмежень у паркуванні у спеціальних районах, а гібриди мають 20% знижки за паркування у всьому місті.

Париж, Афіни та Мадрид введуть повну заборону на в’їзд автомобілів з двигунами внутрішнього згорання у центральні частини міст у 2025 році. Електромобілі отримають преференції та пільги.

У Львові понад 150 тисяч транспортних засобів, із них 11 тисяч вантажних, понад 600 автобусів. Щорічно вони споживають понад 250 тис. тонн пального.