Освітня інклюзивна команда Львова впроваджує інклюзивну освіту для незрячих дітей України

  • 04.05.2017, 09:59
  • 1202
  • Марія Демчина
Львівський обласний осередок ГО «Українська спілка інвалідів – УСІ», спільно з Ресурсним центром освітніх інформаційних технологій для осіб з особливими потребами НУ «Львівська політехніка» та академією «Svefi» (Швеція) продовжують реалізацію міжнародного освітнього проекту «2Inclusion». За напрацьованою моделлю зараз навчаються незрячі учні 1 - 6 класів у Львівській, Миколаївській, Дніпропетровській, Волинській, Тернопільській та інших областях України. Цьогоріч до поступлення в 1-ий клас готуються ще 4 незрячі дитини з м. Миколаєва, Хмельницького та Рівненської обл.

Як розповідає керівник проекту Оксана Потимко, проект націлений на впровадження  в   різних  регіонах   України   вітчизняної  моделі інклюзивного навчання незрячих школярів,  напрацьованої організаторами  проекту.  В рамках  проекту відбуваються науково-практичні  семінари, практичні тифлотренінги і майстер-класи в  університетах, загальноосвітніх школах, інститутах післядипломної освіти,  психолого-медико-педагогічних консультаціях та ін.

Впродовж лютого-квітня 2017 року такі науково-практичні і методичні заходи відбулись     у     Житомирі,     Полтаві,    Лубнах,    Кременчуку, Івано-Франківську,  Хмельницькому,  Кам'янці-Подільському,  Києві та ін.  До  їх  проведення  залучені вчитель-методист Галина Ліщинська, психолог Жанна Катерняк, спеціалісти Центру НУЛП Катерина Івашутіна, Марта  Сидоряк,  Петро  Хімка,  шведські  викладачі  Матті  Яткола і Алексей Усов, керівник проекту Оксана Потимко.

«Окрім науково-методичних семінарів і тренінгів, організатори проекту виїжджають  в  ті  регіони України, де з'являється черговий незрячий претендент  на  інклюзивну  освіту,  облаштовуючи робоче місце такої дитини  необхідними  техзасобами  (комп'ютер  з програмами екранного доступу, брайлівська друкарська машинка тощо), друкуючи та озвучуючи підручники,  навчаючи  вчителя і асистента методикам роботи в класі, де навчатиметься дитина з повною втратою зору. Одним   з   компонентів   інклюзивної  освіти   незрячої  дитини  є застосування  аудіодискрипції  у  навчальному  процесі  такого учня. Організатори  проекту  передбачили й цей практичний аспект, провівши серію  виїзних  майстер-класів  і тифлотренінгів у Києво-Печерському заповіднику, музичній школі №9 м. Києва та інших закладах», - розповідає Оксана Потимко.

Зазначимо, що модель   інклюзивного  навчання  незрячого  школяра – це  системна комплексна    діяльність,    яка   передбачає  постійний   супровід інклюзованих  дітей  і  виготовлення для них навчальних матеріалів у доступних форматах (рельєфні мапи, хімічні таблиці, дейзі підручники і  т.д.).  Наразі  львівська  освітня інклюзивна команда – єдина в Україні, яка системно,  послідовно, прагматично займається впровадженням інклюзії незрячих дітей. Члени цієї команди мріють, аби їх досвід перейняли в інших  регіонах держави, даючи родинам незрячих малят право вибору і право на альтернативну школі-інтернату освіту.