Динаміка розвитку велоінфраструктури у Львові позитивна: встановлено 24 станції велопрокату та побудовано близько 100 км велодоріжок

  • 24.07.2017, 13:22
  • Романа Куць
Велоінфраструктура у Львові динамічно розвивається: будуть велодоріжки, сполучають їх зі спальними районами Львова, а також встановлюють станції муніципального велопрокату у всіх частинах міста. Система громадського велопрокату Nextbike у Львові в 2017 році стала повноцінною мережею, яка дозволяє людям, які цінують власний час, пересуватись містом на велосипеді. Станом на сьогодні у Львові встановлено 24 станції муніципального велопрокату та побудовано близько 100 км велодоріжок, які частково з’єднують спальні райони між собою та з центром міста.

«Ми працюємо над створенням культури системи громадського велопрокату, яку стараємось зробити ще одною ланкою транспорту у Львові, яка є конкурентною до стандартних альтернативних типів транспорту: трамваїв, тролейбусів, автобусів. Ми сподіваємося, що проектом муніципального велопрокату зможемо уникнути завантаженості вулиць автомобілями. Як відомо, велосипед – це найшвидший спосіб пересування на відстань від 3 до 5 км.

На сьогоднішній день у Львові є 140 велосипедів і 24 станції прокату, але це тільки початок. Плануємо встановити 150 станцій велопрокату, щоб у кожному спальному районі, біля всіх навчальних закладів вони були, також по кількості велосипедів плануємо досягти 1 тис. Я надіюсь, що за найближчі 5 років ми цього досягнемо.

Наше завдання – це не пересадити всіх львів’ян на велосипеди, ми просто хочемо дати можливість людям комбінувати велосипед з іншими видами транспорту. Україна є зовсім новим ринком для цього бізнесу, тому ми все почали будувати з нуля. Але ми хочемо, щоб система громадського велопрокату працювала у нас так, як в Європі. Це все питання часу, маркетингу, кількості станцій і правильного формування нами розуміння цього проекту.

фото Олександр Мазуренко

Динаміка людей, які реєструються, дуже висока: на сьогоднішній день у нас зареєстровано 8 тис. користувачів, з яких 10% активні - купують абонементи та користуються велосипедами. Також, ще 10% користувачів – це туристи, які мають систему велопрокату у своїх країнах, тому, приїжджаючи сюди, користуються велосипедами. На початок року у нас в базі було 4 тис. користувачів, тобто кількість зросла у два рази.

Цього року ми плануємо встановити ще орієнтовно 6 станцій муніципального велопрокату. Після цього наступне розширення системи велопрокату буде у 2018 році: на вул.Миколайчука, вул.Грінченка, вул.Б.Хмельницького, вул.Липинського, вул. Дж.Вашингтона, вул.Зеленій, вул.Пасічній. Ми стараємося формувати маршрути і ця система має дати можливість людям зі спальних районів Львова бути сполученими з іншими районами і центром міста», - зазначив співзасновник компанії NextBike Остап Буденкевич.

«Наша присутність у Львові спонукає до дій і інші міста, тому ми розвиваємо систему громадського велопрокату у містах України. Сподіваюся, що наступного року ми подвоїмо кількість станцій у Львові. Ми плануємо провести ряд маркетингових заходів та промокампаній для того, щоб людям пояснити, що NextBike – це не система прокату для розваг, а це все-таки транспортний засіб і частина транспортної інфраструктури Львова. Це, звичайно, важко, але ми працюємо у цьому напрямку. Також ми тісно співпрацюємо з громадськими організаціями Львова, які нам допомагають розвивати велосипедну культуру у місті», - зазначив генеральний директор компанії NextBike Роман Сав’як.

«Розвиток мережі прокату велосипедів Nextbike - дуже успішний проект співпраці міської влади і приватного бізнесу. Ми знаємо , що у нас частка поїздок , які здійснюються на велосипеді, зараз не перевищує 1%, але, я думаю, що з розширенням цієї мережі вона буде мати величезний імпульс збільшення. Влада міста дуже зацікавлена в розвитку цього проекту через те, що ми даємо львів’янам екологічно чистий, безшумний вид транспорту – велосипед. Я хочу, щоб міська рада виділяла кошти на підтримку системи муніципального велопрокату тому, що місту він є надзвичайно вигідний.

фото Олександр Мазуренко

Ми будемо далі розвивати веломережі Львова. Після тих велодоріжок, які ми зробили, тепер кількість переходить у якість, адже це нові проектування та матеріали.

Зараз закінчуємо будувати дві велодоріжки на вул.Городоцькій і у Брюховичах. Там вже можна їздити, але ще залишилось встановити знаки, розмітку і світлофори. Минулого тижня була завершена велодоріжка на вул. Сихівській.

Я буду наполягати, щоб наступного року у міському бюджеті передбачили кошти для облаштування велодоріжки на вул. Княгині Ольги, вул.Левицького, просп. Чорновола, вул. Замарстинівській. Зараз ЛКП «Інститут прострового розвитку» проектує вулицю Богдана Хмельницького (від вул.Опришківської до АС-2), також плануємо розпочати проектування велодоріжки на вул.Грінченка та вул.Чернівецькій», - зазначив директор ЛКП «Інститут просторового розвитку» Олег Шмід.

Станції муніципального велопрокату NextBike встановлені:

  • біля торгового центру «Санта Барбара» на пр. Червоної Калини, 109;
  • біля кінотеатру ім. Довженка на пр. Червоної Калини, 81;
  • біля торгового центру «Шувар» на пр. Червоної Калини, 49;
  • біля ТВК «Південний»;
  • біля ТРЦ «KingCross Leopolis»;
  • біля автовокзалу;
  • на перехресті вул. Стрийська – вул. Наукова – вул. Хуторівка;
  • на перехресті вул. В. Великого – вул. Стрийська;
  • біля будівлі Державної фіскальної служби на вул. Стрийській, 35;
  • на вул. Промисловій, 50/52;
  • на площі Петрушевича;
  • на вул. Угорській, 14;
  • біля ТЦ «Forum Lviv» на вул. Під Дубом, 7б;
  • на вул. Любінській, 89;
  • на вул. Садовій, 2а.
  • на Площі Ринок;
  • біля Львівського національного університету імені І. Франка;
  • біля Національного університету «Львівська Політехніка» на перехресті вул. Чупринки - вул. Бандери;
  • неподалік від Аквапарку на вул. Княгині Ольги;
  • біля бізнес-центру «Технопарк» на вул. Героїв УПА;
  • біля Українського Католицького Університету на вул.Козельницькій, 2
  • біля готелю «Гетьман» на вул. В.Великого, 50;
  • на перехресті вул. Липинського – вул. Чорновола;
  • біля ТЦ «Арсен» на вул. Чорновола, 93.