Учасники обговорення теми «Шумове забруднення Львова» виділили ключові заходи, які потрібно впроваджувати

  • 23.11.2017, 16:56
  • Ірина Гошук
Минулого тижня за ініціативи команди КУ «Інститут міста», у форматі Urban Cafe відбулося публічне обговорення теми транспортного шумового забруднення Львова. Учасниками обговорення стали експерти та студенти НУ «Львівська політехніка», ЛНУВМ та БТ імені С.З.Ґжицького, фахівці державної установи «Львівський обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров'я України», мешканці міста та представники громадських організацій.

Розпочали роботу з презентацій досліджень від студентів львівських університетів. Зокрема, Богдана Калин, як науковий керівник, була уповноважена представити результати дослідження щодо напрямків оптимізації шумового фактору транспортних потоків у Львові, магістрантки ЛНУВМ та БТ імені С. З. Ґжицького - Марії Шевелій.

Також до презентацій напрацювань у сфері транспортного шумового забруднення долучилася студентка НУ «Львівська політехніка» Катерина Кручиніна, яка розповіла усім присутнім про результати її дослідження зміни рівня транспортного шуму, що створюється на вулицях і дорогах м. Львова. Говорили, зокрема, про вул. Сяйво, вул. Шевченка, вул. Городоцьку, вул. С. Бандери, вул. Луганську.

Доцент кафедри експлуатації та ремонту автомобільної техніки Інституту інженерної механіки та транспорту Ну «Львівська політехніка» Роман Качмар, ознайомив учасників зустрічі з основними показниками дослідження рівня транспортного шуму вулично-дорожньої мережі міста Львова та зосередився на питанні залежності рівня транспортного шуму від характеристик потоку та сучасних методах боротьби із транспортним шумом.

Фахівці Львівського обласного лабораторного центру Міністерства охорони здоров'я України - Вадим Стасюк та Неля Костюченко розповіли про основні напрямки роботи їхньої установи у напрямку вимірювання транспортного шуму на вулицях Львова. Завідувач лабораторії електромагнітних полів та інших фізичних факторів Вадим Стасюк наголосив, що сучасні вимоги українського законодавства не передбачають регулярного вимірювання транспортного (чи іншого) шуму/вібрацій на вулицях міста. Усі рішення щодо поданих протоколів досліджень транспортного шуму, які проводить ДУ «Львівського обласного лабораторного центру Міністерства охорони здоров'я України» у Львові визначає та здійснює Головне управління Держпродспоживслужби у Львівській області.

Після серії запитань-відповідей, учасники напрацювали ідеї щодо можливих методів боротьби з транспортним шумом на території нашого міста; говорили про методи, які можна/варто використовувати у центральній частині міста та у спальних районах Львова. Учасники обговорення виділили ключові заходи, які потрібно впровадити у Львові, щоб зменшити негативний вплив від транспортного шуму.

Пропозиції для вулиць з історичною забудовою:

  • Розробити схему типів покриття вулиць Львова: створити робочу групу за участю представників профільних управлінь для створення відповідної схеми;
  • Встановити обмеження швидкості руху на вулицях у центральній частині Львова, згідно схеми;
  • Встановити обмеження руху приватного транспорту в центральній частині Львова;
  • Внести коригування у Генеральний план Львова згідно вище згаданої схеми;
  • Проводити комплексне озеленення вулиць: дво- і триярусне;
  • Запроваджувати сучасні конструктивні засоби обмеження швидкості на вулицях (підняті переходи, підняті перехрестя, шикани, антикишені, міні-кільця);
  • Запровадження практики та створення стандарту щодо комбінації типів бруківки під час проведення ремонту вулиць. Використання дрібної мозаїки в місцях, де рухаються автомобілі та грубої бруківки на місцях для паркування автомобілів.

Пропозиції для вулиць з модерністичним плануванням:

  • Проводити комплексне озеленення вулиць: дво- і триярусне;
  • Створювати роздільні смуги з щільним озелененням та проводити озеленення уже існуючих роздільних смуг;
  • Застосовувати заспокоєння руху на не магістральних вулицях (підняті переходи, підняті перехрестя, шикани, антикишені, міні-кільця);
  • Запроваджувати зелені хвилі на світлофорах (автомобільний транспорт створює багато шуму на старті);
  • Встановлювати шумозахисні екрани в місцях, де вони не будуть створювати суттєвих бар’єрів для пересування людей та не шкодитимуть естетичному вигляду вулиць;
  • Внесення вимог ДБН щодо рівня шуму у технічних завданнях і містобудівних умовах та обмеженнях під час нового будівництва.